مزوتراپی ، کاربردهای مزوتراپی، مزوتراپی مو و صورت و مقالات مرتبط در زمینه مزوتراپی

مزوتراپی درمانگاه تخصصی پوست و مو کوروش

مزوتراپی و جوانسازی مزوتراپی

امروزه درمان های زیادی برای از بین بردن چروک ها و جوانسازی صورت مورد استفاده قرار می گیرد که شامل : مزوتراپی، رادیوفرکانسی، بوتاکس، میکرونیدلینگ. نوعی درمان های ترکیبی وجود دارد که برای رفع چروک های صورت ، آسیب های پوستی ، اسکار و زخم به کار می رود. با استفاده از درمان دارویی مزوتراپی سلول های جدیدی در پوست تولید می شود این امر سبب می شود سلول های مرده به صورت لایه ای از بین بروند.

مزوتراپی مو، درمانی موثر جهت ریزش مو

یکی از علت هایی که باعث ریزش موی سر و بدن در افراد می شود بیماری به نام آلوپسی است. این نوع بیماری در بسیاری از آقایان و خانم ها دیده شده است.الگوی ریزش موی خانم ها با اقایان متفاوت است. معمولا ریزش بخشی از موهای سر است که دیگر به جای آن موها رشد نمی کنند.اما، برای جلوگیری از کاهش این نوع ریزش و درمان و تقویت موها می توان از روش مزوتراپی استفاده کرد. ریزش مو چه علائمی را به همراه دارد؟

روش های درمانی مزوتراپی (قسمت اول)

مزوتراپی هم به مانند بسیاری از روش ها، نخست در دیگر حوزه های پزشکی کاربرد داشته و سپس به حوزه پوست و زیبایی عمومیت داده شده است. نتايج مؤثر و عوارض ناچيز این روش ، باعث توسعه تحقیقات مرتبط و گسترش روز افزون کاربرد های آن می گردد . در تمامی اين کاربردها اصول ابتدایی مزوتراپی ، که تزريق متعدد مقدار ناچيز دارو در لايه های مختلف پوست است، مشترک بوده و فقط دارو یا کوکتل مورد استفاده متفاوت است . کاربرد مزوتراپی در حوزه های متنوع پزشکی گستردگی زیادی دارد . از جمله این کاربرد ها می توان به تسکين درد در کلينيک های درد ، درمان آسيب های ورزشی ، درمان بيماری های عصبی ، عفونی ، روماتولوژی ، ژنیکولوژی ، ارولوژی ، عروقی و پوستی و نیز در ترک اعتیاد و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره نمود .

روش های درمانی مزوتراپی (قسمت دوم)

مزوتراپی عوارض معمولی دارد که شامل، درد در محل تزریق ، خارش و سوزش ، تورم و گاهاً هماتوم و کبودی در ناحیه درمان می باشد. البته این موارد بسیار جزئی بوده و قابل تحمل هستند . همچنین ظرف مدت چند ساعت تا چند روز همگی آنها از بین می روند . در صورتی که فرد اصول اولیه هر تزریق را رعایت نکند احتمال بروز عفونت در ناحیه تزریق وجود دارد. استفاده از دوزهای بالای کلاژناز و هیالورونیداز و تزریق این داروها در عمق نامناسب ، امکان وجود عارضه ای به نام نکروز بافتی را در پی خواهد داشت . نکروز بافتی عارضه ای نادر ولی بسیار جدی است . اما در صورت رعایت مفاد پروتکل های درمانی قابل پیشگیری است .

Real Time Analytics